måndag 31 januari 2011

Fjärilar

Hej hej!

Jag brukar inte handla på City Gross men gjorde det faktiskt förra veckan och jag tycker att de har en väldigt fin köttavdelning (om det nu kallas så). Jag vet inte om alla City Gross har det men den här har det iallafall. Jag köpte något som kallades fjärilsvingar - var som kotlett. Jag panerade dem i ägg och skorpmjöl och stekte några minuter på varje sida. Till detta hade jag potatis, kokta morötter, broccoli, brunsås och lingon. Riktig husmanskost.



Ett tips är att ha kalvfond i såsen.


Nu ikväll har jag bakat en ny sorts kaka men det receptet får du inte förrän imorgon. Måste ju smaka den först så jag kan säga om ni ska baka den eller inte... Hoppas verkligen den är god för jag ska bjuda på den imorgon!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar