fredag 14 januari 2011

Fläskfilé med kantareller

Här kommer det utlovade receptet på fläskfilén. Det var första gången jag gjorde den här rätten men den kommer absolut göras fler gånger. Den tog inte särskilt lång tid att tillaga heller.

4 port

400 g fläskfilé
2 dl creme frachie
matlagningsgrädde (eller vispgrädde så blir det ännu godare)
1,5 - 2 msk touch of taste kantarellfond
10 st körsbärstomater
1 msk timjan
50 g kantareller (konserverade eller frysta går bra)

Servera med ris, broccoli och sallad!

Skär fläskfilén i centimeter stora skivor. Krydda. Stek dem i en panna med kantarellerna. Blanda creme frachien, matlagningsgrädden och kantarellfonden. Häll det i pannan. Lägg i tomaterna och låt puttra lite. Strö över timjan.



Jag använde mig inte av timjan för det tycker jag inte om :) Jag tog däremot lite mer kantareller än vad som står i receptet.

Hoppas ni har en bra fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Hej Sara och Fredrik, förra helgen testade jag att göra herrgårdskyklingenmycket gott. Ikväll skall vi bjuda Stenseths på fläskfilé med kantareller. Återkommer om dom fortfarande är våra vänner efter middagen.
    Kram Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej på er,
    Har precis avnjutit en fantastisk god middag. Stenseths var MYCKET nöjda så även Maud & jag, kantarell filén var mycket god. Tack för tipset.
    Kram Pappa

    SvaraRadera