onsdag 12 januari 2011

Pasta med pastasås

Ikväll blev det en enkel men god pastasås till middag. Man kan ta lite vad man har hemma i kylen. Jag använde mig t ex av creme bonjour med smaken karl-johansvamp och champinjon idag för jag hade lite över sen helgen. Eftersom jag ammar använde jag mig inte av särskilt mycket lök i dagens pastasås.

1 paket bacon
1 paprika
färska champinjoner
lök
ca 1,5 dl matlagningsgrädde
ca 1 dl turkisk yoghurt
creme bonjour
salt, svartpeppar och oregano

bandspagetti

Koka pastan. Klipp baconet i mindre bitar och stek. Skär paprika, svamp och lök i mindre bitar. När baconet nästan är färdigstek lägg i grönsakerna och stek tills de mjuknat lite. Häll på matlagningsgrädde, yoghurt och creme bonjour. Krydda och låt småputtra ett tag.

Servera med parmesan och en sallad till!


                                Hittade en ny pasta, som jag iallafall aldrig provat, när
                                jag handlade. Bandspagetti med både "vanlig pasta"
                                och spenatpasta. Mycket god och det ser trevligt
                                      ut med två färger på pastan tycker jag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar