fredag 14 januari 2011

Äntligen fredag!

Ja då var det fredag igen, härligt! Fast jag är hemma med vår lilla skatt känns det lite mysigare när det är fredag.

Fredagen till ära har jag bakat sega chokladmuffins...

2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1 dl flytande margarin

Vispa ägg och socker poröst. Blanda de torra ingredienserna.


Rör ner det i äggsmeten och häll sist i margarinet. Häll upp i muffinsformar till drygt hälften. Blir 15 - 20st.
Grädda i 225 grader i ca 10 minuter.


Jag använder mig av en muffinsplåt. Det är väldigt smidigt när man ska lägga
i smeten - kanterna viker sig inte.


Ät dem som de är eller lägg på bär och eller grädde. Smaskens!

Ikväll blir det fläskfile med kantareller. Återkommer med det receptet under kvällen.


2 kommentarer:

  1. Här blir det tacos ikväll men jag ska prova alla dina goda recept, ser verkligen fram emot det, vet ju hur duktig du är på mat och bakning. Ha en skön fredag. Hälsa F och H. kram

    SvaraRadera
  2. Kul med din blogg, Sara! De sega muffinsen får det bli imorgon! Kram på dig!

    SvaraRadera