lördag 5 februari 2011

Köttfärslimpa

Hej!

I torsdags åt vi köttfärslimpa. Det är himla gott och det sköter sig själv i ugnen -alltid bra tycker jag.

köttfärs
mjölk
skorpmjöl
svamp
kryddor

Blanda skorpmjöl, mjölk och kryddor. Jag använder ganska mycket mjölk till köttfärslimpa, så den blir "lös". Låt blandningen stå en liten stund innan du blandar i köttfärsen. Bred ut färsen i en form och lägg på vad du själv tycker är gott. Jag hade på konserverad svamp men kommer absolut att använda färsk svamp nästa gång då det är mycket godare. Man behöver då steka dem lite innan, annars avger de så mycket vätska. Att ha katrinplommon i är också gott ( jag tycker i för sig inte det men F gör).


Lägg ihop köttfärsen till en limpa och ta vatten på handen och stryk över köttfärslimpan. I ugnen 45 - 60 minuter 225grader.



Vi hade potatis och lingon till. Jag tycker egentligen att man ska ha några kokta grönsaker till men det hade jag inga..


Igår kväll åt vi såååå gott men det receptet får du imorgon.

Ikväll är det fest och jag vet att det kommer bli en supergod tårta där så jag ska ta receptet till er och lite bilder.

Kramiz 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar