onsdag 31 augusti 2011

Kladdigt

God morgon!

Idag öser regnet iallafall här ner igen. Så tråkigt! Men då tycker jag att ni ska baka den här kakan och mumsa på under filten ikväll.

Ljus kladdis med bär

2 ägg
2 1/2 dl socker
2 dl vetemjöl
100g smör
2 tsk vaniljsocker
250g frysta bär ( jag hade björnbär och jordgubbar men det går med andra också)
2 msk potatismjöl
1/2 dl florsocker

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret och rör ner det, mjöl och vaniljsocker i smeten. Häll i en form med avtagbar kant. Lägg gärna ett bakplåtspapper i botten. Blanda bären med potatismjöl och florsocker. Häll ut dem i formen.
200 grader i 25 minuter.
Den ska vara väldigt kladdig men efter 25 minuter var min kaka helt lös så jag hade den inne i 8 extra minuter. Den var fortfarande väldigt lös när jag tog ut den men den blev bra!
Jag hade inget florsocker så jag tog vanligt socker och fick då en liten knaprig yta som var väldigt god.


Den ska som sagt vara väldigt kladdig!!

Servera med grädde eller glass!

Ha en bra onsdag!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar