tisdag 1 mars 2011

Taco på annorlunda sätt

Hej!

Här kommer ett supergott recept på tacolåda. Jag har en gång fått detta av en vän från studietiden. Receptet är till en stor form. När jag bara gör till mig och F så halverar jag receptet och då räcker det oftast till 2 middagar för oss.

Tacolåda

1200g köttfärs
1 burk krossade tomater
tacokrydda

2 pkt philadelphiaost
5 dl creme fraiche

1 purjolök
riven ost

Stek köttfärsen och tillsätt tacokrydda och krossade tomater.
Blanda philadelphiaost och creme fraiche. Bred ut det i botten på en form. Lägg köttfärsen ovanpå. Strimla purjolöken och lägg den ovanpå köttfärsen. Strö över riven ost (ska vara ganska mycket tycker jag). Låt den stå i ugnen på 225 grader i ca 15 minuter.

Servera med en stor sallad, guacemole, salsa och tacochips.

Underbart gott!

Ha det super!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar