onsdag 27 juli 2011

Nytt på grillen!

Hej!

Vi har grillat väldigt mycket fläskfilé och kycklingfilé i sommar och kände för att prova något nytt. Eller ja nytt och nytt, det är ju inte direkt så att vi kommit på detta "nya", vi har bara aldrig grillat det innan. Det "nya" är egengjorda grillade hamburgare!!



Jag använde blandfärs till hamburgarna. Jag kryddade med salt, vitpeppar, svartpeppar och grillkrydda och jag använde mycket mycket kryddor. Jag hade även i ägg men det kommer jag skippa nästa gång. Ägget gör ju att biffarna blir ganska tjocka och det kan vara svårt att ha dem i brödet då. Som tillbehör hade vi potatishalvor i ugnen med pressad vitlök över, sallad, lök, tomat, paprika och gurka.Självklart hade vi ketchup och hamburgedressing.



Ett tips för att hamburgarna inte ska fastna på grillen är att dela en lime på mitten och gnida mot gallret.

Ha det bra!
Sara

1 kommentar: