onsdag 28 november 2012

Advent

Hej!

Snart första advent! Mysigt tycker jag. Längtar faktiskt mer än vanligt till allt julfix :) På fredag åker ljusstakarna fram och på söndag blir det lussekattsbak för mig och Hilda. Fredrik får också vara med men han hjälper nog hellre till att äta dem. Köpte saffran på Ica Kvantum förra veckan för endast 1 kr styck så vi får väl se hur den smakar. Förhoppningsvis bra :) Jag har även tänkt baka en saffranssockerkaka. Jag har i för sig inte bestämt mig för om jag ska göra de tradionella lussekatterna eller om jag ska baka lussebullarna jag gjorde förra året. Det lutar åt lussebullarna men vi får se...

Idag ska ni få ett tips på ett gott potatismos. Gör potatismosset som vanligt. Tillsätt sedan pressad vitlök och färsk basilika. Detta serverade jag till lax. Blir riktigt gott.

Kramiz
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar