torsdag 1 november 2012

Musse Pigg

Hej!!

Nu sitter jag på några goda recpet till er :) Idag ska ni få ett tårtrecept men jag har även en väldigt god kycklingrätt som väntar. I helgen hade vi ett helt gäng från Kalmar här - riktigt mysigt och kul! Då åt vi kycklingen. Vi åt också en smarrig chokladkaka med after eight men jag bakade inte den men ska försöka få receptet.

Helgen innan dess bakade jag en tårta åt en 2 åring från mammagruppen. Önskan var en Musse Piggtårta. Eftersom jag bara modellerat 1 gång innan blev resultatet inte riktigt bra. Flickan och hennes föräldrar verkade nöjda så det var ju det vikitigaste :) Men träning ger färdighet!!

Jag gjorde samma bottnar som sist och använde också mig av hallonmoussen. Men använde chokladfluff som andra fyllningen. Det tråkiga med att tårta åt någon annan är ju att man inte själv får smaka det. Men rapporten efteråt var att tårtan var mycket god iallafall.

Jag spacklade med vitchokladsmörkräm och täckte den med marsipan.

Chokladfluff

3 dl vispgrädde
180g valfritt choklad

Hetta upp grädden (DEN FÅR INTE KOKA). Dela chokladen i bitar. Lägg i chokladbitarna i grädden och rör tills de har smält. Låt stå i kylskåp 5 timmar. Vispa sedan med elvispen så är fluffet klart.



 
 
Ja men ser iallafall att det är en mus... :)

Kram
Sara

1 kommentar:

  1. va fin den blev :) och chokladfluffet vet vi ju att det va gott iaf, haha.

    SvaraRadera