måndag 30 maj 2011

Tillbehör

Hej!

Nu skiner solen igen - så skönt! Har ju nästan känts som höst ett par dagar. Igår var det mors dag - min första som mamma :) Jag fick 3 olika kryddor till mitt kryddland, oregano, curryört och mynta. Oregano och mynta har jag använt tidigare men inte curryört. Återkommer med betyg när jag testat den.

I lördags skulle vi grilla men det regnade så mycket att köttet fick stekas istället. Det blev gott det med men inte riktigt samma klass som grillat. Receptet ni får idag blir på potatisen vi hade till köttet. Jag sköljde bara av potatisarna och la dem i en ugnssäker form. Hällde på olja och flingsalt. Sedan tog jag en chilifrukt (egen odlad) och delade i bitar la bland potatisen. Även lite färsk basilika fick vara med i formen. In i ugnen tills potatisen var mjuk - blev väldigt god smak!




Om ni inte har testat grill-halloumi (ost) som tillbehör till grillad mat tycker jag att ni ska göra det.



Nu blir det en stunds jobb i trädgården :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar