onsdag 21 september 2011

3 dagar 3 recept

Hej!

Den här veckan har jag testat 3 nya recept - med blandat resultat. En kommer jag göra om flera gånger, en kommer jag nog aldrig göra igen och den tredje kanske jag gör igen.

Recepten har jag hittat i Kvantums reklamblad. Alla tre rätterna är vardagsmiddagar :)

Dagens recept blir den maträtt som vi kommer göra flera gånger.

Pepparotsfalukorv

600 g falukorv
2 morötter
1 gul lök
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
2 lagerblad
1 grönsaksbuljongtärning eller 1 1/2 msk fond
1 msk majsstärkelse (eller vetemjöl blandat med vatten)
1/2 - 1 msk pepparot
2 msk hackad dill
salt och peppar

Skär morötterna i tunna stavar och hacka löken grovt. Skär korven i bitar och stek dem tillsammans med morötterna och löken. Koka upp grädde och mjölk med lagerblad och buljongtärning. Red av såsen. Smaksätt med pepparot, dill, salt och peppar. Lägg korven i såsen och koka upp.

Servera med kokt potatis och lite extra pepparot vid sidan.

Matlåda :)

Kram
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar