lördag 20 oktober 2012

Gott bröd

Hej!

Hoppas ni har en mysig lördag?! Jag har precis lagt Hilda och nu sitter vi och funderar på vad vi ska titta på - tv eller film. Lutar åt en film. Tycker att det är ganska dålig tv på lördagar.

I dag får ni ett brödtips. Detta receptet är på 1 bröd. Jag har fått receptet från min kompis J.

Lingonbröd

1,5 dl fiberhavregryn
4 dl grahamsmjöl
1,5 dl rågflingor
3 tsk bikarbonat
1 dl linfrön

Blanda dessa ingredienser i en skål. Tillsätt sedan:

1 dl rårörda lingon
2 dl bröd eller mörk sirap
5 dl fil

Häll smeten i en avlång brödform och grädda ca 1 timme  på 225 grader eller 1 timme och 20 minuter på 175 grader.
Lägg över aluminiumfolie efter 40 minuter så att brödet inte bränns.



Jag gräddar mina bröd på 225 grader och 1 timme :)

Ha en fortsatt mysig lördag!
Sara



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar