tisdag 12 april 2011

Tvingad till ändring

Hejsan!

Jag får be om ursäkt för att det går så många dagar mellan inläggen men vi är mitt uppe i vår flytt. Men jag lovar att när vi väl landat kommer det komma många fler recept och oftare! Ändå kul att se att det är så många inne varje dag. Det gör mig glad :)

Idag blir det ett recept på bananmuffins - det kan behövas så här i början på veckan. Ett perfekt recept att ta till när bananerna blivit övermogna och bruna.

När jag skulle göra det här receptet fick jag ändra lite bland ingredienserna. Jag hade knäckt äggen och smält smöret när jag upptäckte att jag inte hade något socker, upps! Fick rota runt i skafferiet och hittade ett paket med rörsocker. Bara att prova tänkte jag och det gick faktiskt bra :)

Bananmuffins med choklad

3 övermogna bananer
3 ägg
2,5 dl socker
50g smör
5 dl mjöl
2,5 tsk bakpulver
ca 200 g grovt hackad mjölkchoklad

Vispa ägg och socker pösigt. Smält smöret. Blanda mjöl och bakpulver. Mosa bananerna och blanda sedan ihop allting utom chokladen.
Fyll muffinsformar till hälften - lägg i lite choklad - fyll på med mer smet och toppa tillsist med choklad.
200 grader i 12 - 15 minuter.

Använd gärna en muffinsplåt

Bananmuffins och kaffe med chokladsmak - mums!
Kramar till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar