måndag 16 april 2012

Äntligen!!!

Hej!!

Har precis pratat med Telia för andra gången angående att vårt internet inte funkar. Men tur för dem så kom jag till en trevlig kille den här gången som snabbt kunde hjälpa mig! Nog om det...

Har lite goda recept på lager till er nu. Idag får ni ett bakverk :)

Dessa är så otroligt goda så jag tror jag måste hämta en från frysen nu...!!!

Philiadelphiabullar  ca 30st

5 dl mjölk
150g rumsvarmt smör
50g jäst ( 1 pkt )
1 dl socker
1/2 tsk salt
10 - 12 dl vetemjöl

Fyllning:
150g rumsvarmt smör
200g philadelphiaost
3 dl florsocker
2 msk vaniljsocker

Värm mjölken till 37 grader. Smula jästen i en skål och rör ut den med den ljumma mjölken. Tillsätt det rumsvarma smöret, sockret, saltet och nästan allt mjöl. Arbeta ihop degen - den blir ganska kladdig och lös. Häll ner degen på en braspanna med bakplåtspapper på. Tryck ut den i kanterna. Täck med bakduk och låt jäsa 30 minuter.

Under tiden som det jäser kan du röra ihop fyllningen. Blanda bara alla ingredienser i en skål.

När degen jäst färdigt gör du små hål jämnt fördelat över degen med en mjölad tumme (6 x 5). Fyll varje hål med fyllning - snåla inte men överdriv inte heller :) All fyllning gick åt när jag gjorde det. Pensla med uppvispat ägg och strö över pärlsocker. Jag penslade dock med sockervatten eftersom Hilda inte tål ägg.

Grädda i 200 grader i 15 - 20 minuter, eller tills de fått fin färg. Skär upp i rutor och frys in de som inte ska ätas direkt. Recptet kommer från Matplasten.




På med förklädet nu..

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar